Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: BJP BOLT
BIG-registraties: 69041093301
Basisopleiding: medisch specialist (psychiater)
AGB-code persoonlijk: 03067570
Praktijk informatie
Naam Praktijk of Handelsnaam: PerspeQt
E-mailadres: info@perspeqt.nl
KvK nummer: 55737528
Website: www.perspeqt.nl
AGB-code praktijk: 03095310
1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens hieronder in:
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a. De gespecialiseerde-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en coördinerende rol als volgt in:
Er is sprake van een solopraktijk. Alle rollen in het behandelproces liggen bij de psychiater.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Patiënten kunnen o.a. met de volgende problematiek in mijn praktijk terecht:
- Stemmingsstoornissen
- Angststoornissen
- ADHD
- Psychotische stoornis bij niet-crisisgevoelige patient
- Behandelingen vinden in principe face to face plaats, op indicatie telefonisch of via beeldbellen.
- Indien gewenst, kan gebruik worden gemaakt van E-Heath naast de face to face consulten (zgn. blended behandeling).
- Familieleden kunnen worden betrokken in de behandeling, als de client hierin toestemt.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
- Angststoornissen
- Bipolaire stemmingsstoornissen
- Depressieve stemmingsstoornissen
- Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
- Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: B.J.P.Bolt
BIG-registratienummer: 69041093301
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collega psychologen en -psychotherapeuten
Anders: Psychiaters werkzaam in andere vrijgevestigde praktijken
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Diverse huisartspraktijken binnen Gouda
J. van Melick, psychotherapeut Gouda
J.van der Jagt, psychiater en psychotherapeut te Barendrecht
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Consultatie
Psychiatrische diagnostiek
Waarneming tijdens afwezigheid
Medicatiecontacten
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
Huisartsenpraktijk of huisartsenpost als er sprake is van een crisis die direct handelen vereist. Voor minder spoedeisende vragen binnen kantoortijden bellen of mailen. Als u terug gebeld wilt worden, dient u de voicemail in te spreken. Ik bel u dan op werkdagen meestal dezelfde dag terug.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: dat niet nodig blijkt gezien de doelgroep (minder crisisgevoelige cliënten) en een crisis meestal niet acuut hoeft te worden opgelost.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
J.Van der Jagt, psychiater
J. Tuijl, psychiater
K. Schotanus, GZ-psycholoog
B. Van Rossum, GZ-psycholoog
B.J.P.Bolt
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Regelmatige intervsie (eens per 6 weken) en ad hoc tussendoor consultatie of bespreken anonieme casuistiek met een van de leden.
Gezamenlijke deelname aan kwailiteitsvisitatie beroepsvereniging en bespreken individuele deelnames IFMS.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: www.perspeqt.nl/vergoeding
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.perspeqt.nl/vergoeding
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging:
- Intervisie
- Visitatie
- Bij- en nascholing
- Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
- De beroepscode van mijn beroepsvereniging
- Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: http://www.nvvp.net/website/onderwerpen/detail/beroepscode
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Het liefst allereerst bij mij. Verder ben ik aangesloten bij het Klachtenportaal Zorg.
Link naar website: https://perspeqt.nl/informatie-links/
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
J.van der Jagt, psychiater-psychotherapeut
Het kan ook zijn dat er met een andere vervanger afspraken worden gemaakt. De naam van de vervanger en contactgegevens wordt tijdig op de website bekend gemaakt en mondeling meegedeeld aan clienten.
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces – het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.perspeqt.nl (in de banner onderaan de pagina’s)
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
Omdat het een solo-praktijk betreft, heeft de client altijd contact met mij. Na aanmelding door de huisarts of de client zelf via email of telefonisch, volgt meestal een kort telefoongesprek met de client om te beoordelen of de problematiek te behandelen is in de praktijk. Het kan ook zijn dat dit gesprek via de email plaatsvindt.
Aan het eind van de intake wordt een behandelvoorstel besproken of vindt terugverwijzing naar de huisarts plaats, zo nodig met een advies of voorstel voor het soort praktijk waar de problematiek wel behandeld kan worden.
Ik ben telefonisch bereikbaar (ik bel terug als de voicemail wordt ingesproken) en verder via de mail (info@perspeqt.nl). Ik streef ernaar mails uiterlijk binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt:
Na de intakefase wordt een behandelplan opgesteld. Dit wordt mondeling besproken met de client en een kopie wordt meegegeven. Afhankelijk van de problematiek en de wens van de client wordt een naaste betrokken bij de diagnostiek en behandeling.
Omdat de client mij als enige behandelaar heeft, vindt er regelmatig mondeling een evaluatie plaats van de behandeling. Dit is een logisch onderdeel van de behandelgesprekken.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Feitelijk wordt tijdens ieder behandelcontact de behandeling geëvalueerd. Het behandelplan wordt minimaal eens per jaar schriftelijk aangepast tijdens een evaluatie. Verder wordt gebruik gemaakt van div. vragenlijsten in het kader van ROM, waarvan de uitkomsten worden besproken. Rom vindt plaats aan het begin en het eind van de behandeling of jaarlijks, als de behandeling langer dan een jaar duurt.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Omdat ik de enige behandelaar ben, evalueer ik de behandeling iedere keer als de client een afspraak heeft. Als standaardperiode voor een update van het behandelplan hanteer ik een jaar.
Omdat ik het klinische beeld zelf vervolg, wordt feitelijk tijdens elke behandeling de voortgang gemonitord.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Jaarlijks als er een officiële behandelplanevaluatie plaatsvindt, door mondeling na te vragen hoe het gaat en of er verbeterpunten zijn voor de praktijk en door afname van een CQI. Idem bij afsluiten van de behandeling. Verder vraag ik regelmatig ad hoc tijdens de behandelgesprekken na of alles goed loopt en of er knelpunten zijn.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang met cliëntgegevens
15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: B.J.P.Bolt
Plaats: Gouda
Datum: 29-07-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja